آموزش كامل ضربه يكو گري Yoko Geri


املاک نخیل

ضربه يكوگري يكي از ضربات زيبا و مورد علاقه رزمي كاران حرفه اي مي باشد.

براي زدن اين ضربه لازم است كه هنرجو از بدني منعطف و پاهايي با سرعت بالا بهره مند باشد و در هنگام زدن ضربه به علت انتقال شديد قدرت از تمركز كافي برخوردار باشد.

 

اين ضربه به دو صورت مختلف زده ميشود  : 1) به سمت مقابل       2) به سمت پهلو 

آموزش اين ضربه را به صورت لحظه ايي و بسيار جزئي آغاز مينماييم :

1) به سمت مقابل :

قسمت اول : وقتي كه در گارد خودقرار گرفته ايد پاي مخالف (پايي كه در موقع گارد گرفتن در عقب قرار ميگيرد كه در كاراته پاي گياكو گفته ميشود ) خود را جمع كرده و زانو را به سمت شكمتان نزديك ميكنيد. 

قسمت دوم : سپس به طرف داخل بدنتات 45 درجه بدنتان را ميچرخانيد .

قسمت سوم : در اين قسمت پاي ضربه زننده كه قرار است با تيغه خارجي پا(سكوتو) ضربه زننده باشد را از زانو شليك ميكنيم. 

بايد گفت كه اين ضربه به طور كامل بايد با چرخش كمر و كَفلتان صورت بگيرد . يكوگري از انرژي وزن و قدرت پايتان استفاده ميكند و از طريق  تيغه خارجي پايتان به بدن حريف منتقل ميشود.

                                             

اگر تيغه پايتان از پاشنه تا نوك  انگشتتان به دو قسمت تقسيم نماييد توصيه ميشود كه ضربه را با قسمت اول تيغه پايتان كه همان قسمت پاشنه پا تا اواسط تيغه پاست بزنيد .

دقت كنيد كه بعد از اينكه ضربه به اتمام رسيد پايتان از همان مسيري كه براي ضربه زدن رفته باز ميگردد تا ضربه تان كامل شود .

ضربه يكوگري نيز يكي از انواع ضربات پيستوني يا همان ضربات رفت و برگشتي مي باشد ولي تفاوت آن با ضربه مايگري در اين است كه ضربه مايگري از سمت جلوي بدن زده مي شود ولي ضربه يوكو گري از طرف پهلو زده مي شود و اينكه ضربه يوكو گري به صورت و گردن و مركز ثغل بدن يا همان آبگاه و شكم زده ميشود ولي بيشتر از مايگري براي ضربه زدن به مركز ثغل بدن و شكم استفاده مي شود .

اما مشكلات عمده ايي كه رزمي كاران براي استفاده از اين ضربه دارند :

*** اولين و رايج ترين مشكلي كه در بيشتر هنر جويان ديده مي شود  اين است كه رزمي كاران وقتي اين ضربه را روي كيسه يا وسايل ضربه گير ميزنند نمي توانند به حريف خودشون غلبه كنند و به سمت عقب پرت ميشوند :

 اين مشكل معمولا به دو دليل به وجود مي آيد : يكي اينكه هنرجو هنوز اندازه پاهاي خود را پيدا نكرده و از اين ضربه در فاصله ايي استفاده ميكند كه درهنگام اصابت ضربه پايش به طور كامل باز نمي شود ، همين دليل باعث ميشود كه هنرجو نتوانتد انرژي حاصل از وزن خود را به طور كامل منتقل كند.

 دليل ديگرش نيز اين است كه هنور جو به علت منعطف نبودن پاهايش و يا به علت آماده نبودن بدنش براي اين ضربه نمي تواند بدنش را در هنگام اصابت ضربه در صفر درجه قرار دهد ( در هنگامي كه هنر جو بدنش را در صفر درجه قرار مي دهد باسنش نبايد از بدنش به شكل نا مناسبي به سمت بيرون قرار گرفته باشد ) به همين خاطر بازهم نمي تواند از انرژي و قدرت وزن خود استفاده كند . براي اينكار تاكيد ميشود كه حتما در اول ضربه زانو خود را به سمت شكم ببرند و به طور كامل 45 درجه بچرخند و ضربه را كامل بزنند و پاهاي خود را به طور كامل باز كنند .

2) به سمت پهلو :

تمامي توصيه هايي كه در آموزش اين ضربه به مقابل گفته شد در اين نوع نيز صدق ميكنم فقط  در قسمت اول آموزش نوع اول كه گفته شد 45 درجه به طرف داخل بدن بچرخد در اينجا فقط بايد طوري بچرخيد كه بتوانيد ضربه را به طرف پهلو هدايت كنيد .


نظرات شما عزیزان:

رسول
ساعت21:45---14 ارديبهشت 1391
خیلی عالی بود ولی زیاد توی انترنت وقت نذار چون تا حدودی وقت کشیه
پاسخ:سلام ممنون که مظر دادین خوشحال شدم


صمد
ساعت9:52---23 اسفند 1390
سلام

خسته نباشی

تکنیک های دیگه رو هم بزار
پاسخ:سلام ممنون چشم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,دانلود ,دانلودشوتوکان,سبک شوتوکان,کیهون,یکوگری,کیکومه,که اگه,ساعت17:27توسط گورکانی | |